قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
 
لینک دوستان

گام‌‌به‌گام با خیاطی‌‌به شیوه مولر

 
در شماره قبل گفتیم که اندازه‌های مورد نیاز شما در الگوسازی به شیوه مولر چیست و برای داشتن یک لباس آزاد و یک لباس تنگ از چه جداولی می‌توان استفاده کرد.شما با داشتن اندازه تمام قد، اندازه دور‌باسن، اندازه دور‌سینه و اندازه دور‌کمر و قد آستین می‌توانید به تمام اندازه‌های مورد نیاز خود برسید.

ترسیم الگوی اولیه پیراهن

اول ‌ نقطه‌ای در سمت راست کاغذ در نظر بگیرید به نام نقطه 1. از این نقطه 2 خط عمودی و افقی به کمک گونیا رسم کنید. (مطابق شکل 1) روی خط عمودی بلندی کف حلقه آستین را به طرف پایین اندازه بگیرید و آن را نقطه صفر بنامید.

از نقطه 1 بلندی بالاتنه پشت را اندازه بگیرید و آن را نقطه 3 بنامید. آن گاه از نقطه 1 بلندی بالاتنه تا خط باسن را اندازه بگیرید و آن را نقطه 4 بنامید. سپس از نقطه 1 قد پیراهن را به دلخواه اندازه بگیرید و آن را نقطه 5 بنامید.با گونیا از نقاط 2 و 3 و 4 و 5 خطوطی افقی رسم کنید که کاملا بر خط مستقیم عمود باشند.

خط 1-5 خط وسط پشت است ( شکل 1 و 2)

بعد از انجام این بخش از کار از نقطه 3 بر روی خط کمر 2 سانتی‌متر اندازه بگیرید و آن را نقطه 6 نامیده از نقطه 4 بر روی خط باسن بزرگ نیز 2 سانت اندازه بگیرید و آن را نقطه 7 بنامید. نقطه 6 را به نقطه 7 وصل کنید و نقطه 7 را تا خط لبه پایین دامن ادامه دهید و نقطه 8 را علامت بگذارید.سپس نقطه 6 را به نقطه یک وصل کنید و نقطه 9 را در محل تقاطع این خط با خط کف حلقه آستین علامت بگذارید. خط درز وسط پشت پیراهن را مشخص کنید.

در مرحله بعدی کار باید از نقطه 9 روی خط کف حلقه آستین اندازه کارور پشت را تعیین کنید‌ و نقطه به دست آمده را 10 بنامید. سپس از نقطه 10‌ روی خط کف حلقه آستین دو‌سوم گشادی کف حلقه را به طرف چپ اندازه بگیرید و آن را نقطه 11 بنامید. آنگاه با گونیا از نقطه 11عمودی به طرف پایین رسم کنید.

از نقطه 11 به اندازه 6 تا 10 سانت به سمت چپ اندازه بگیرید و نقطه به دست آمده را a11 بنامید. با گونیا از این نقطه خط عمودی به طرف پایین تا خط باسن بزرگ رسم کنید. از نقطه a11 یک‌سوم گشادی حلقه آستین را به طرف چپ اندازه بگیرید و آن را نقطه 12 بنامید. از نقطه 12اندازه کارور جلو را به سمت چپ تعیین کنید و آن را نقطه 13 بنامید. مجموع اندازه 2 خطa11 ـ 13و خط 11-9 باید نصف اندازه دور سینه باشد. قبل از ترسیم ادامه الگو باید آن را کنترل کنید.

از نقطه 13 یک‌دهم دور سینه به علاوه نیم سانتی‌متر را به طرف راست اندازه بگیرید. نقطه به دست آمده را 14 بنامید.

با گونیا از نقاط 12 و 13 و 14 خطوطی عمودی به طرف بالا و پایین ترسیم کنید.

منبع راسخون


[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 3:35 عصر ] [ ]
درباره وبلاگ



>> بازدید امروز: 136
>> بازدید دیروز: 35
>> مجموع بازدیدها: 289287
آرشیو مطالب
تبلیغات
روشهای ویژه ی چگونگی افزایش واقعی قد از 5 تا 10 سانتیمتر در 10 هفته
 8500 تومان
آیا می دانید دلیل جذابیت جهانی آقای شرلوک هولمز چیست؟
 7000  تومان
پر طرفدارترین نرم افزار چند ماه اخیر، تنها با خواندن متن آن را تایپ نمایید
 6000  تومان
امواج مغزی انسان در حالت خواب با حالت بیداری تفاوت می کند. وقتی انسان خواب است ا
 8000  تومان
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :