قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
 
لینک دوستان

خیاط باشی

فاصله خط 36 -6 را اندازه بگیرید و اندازه‌ای که در خط پهلو و روی خط کمر جلو و پشت به داخل الگو رفته‌اید و کمر را گود کرده‌اید از این مقدار کم کنید و عدد به دست آمده اندازه پهنای 2 ساسون در پشت است.

از نقطه 6 در خط کمر یک‌سوم اندازه کارور پشت به اضافه یک تا 2 سانتی‌متر را به طرف چپ اندازه بگیرید و از نقطه به دست آمده 2 تا 3 سانتی‌متر پهنای ساسون را تعیین کنید. بیشترین پهنای ساسون 5/3 سانتی‌متر است. وسط ساسون را با خط نقطه چین مشخص کنید و خط وسط ساسون را با خط کف حلقه آستین گونیا کنید. از خط کمر طول ساسون را 14 تا 16 سانتی‌متر به طرف بالا و پایین تعیین و 2 خط ساسون را رسم کنید.

 

از نقطه 10 خط عمودی به طرف پایین رسم کنید. محل تقاطع این خط و خط کمر نقطه وسط ساسون است. اندازه پهنای ساسون را که محاسبه کرده‌اید در 2 طرف این نقطه تعیین کنید از خط کمر طول ساسون را 12 تا 14 سانتی‌متر به طرف بالا و پایین تعیین کنید. خطوط ساسون را رسم کنید.

خط کمر را در محل ساسون دوم نیم‌سانتی‌متر بالاتر رسم کنید.

ساسون سرشانه پشت پیراهن

 

از نقطه 16 روی خط سرشانه 3 تا 5 سانت به طرف چپ اندازه بگیرید و از این نقطه خط عمودی به طرف پایین گونیا کنید. محل تقاطع این خط و خط نقاط چین کارور پشت ساسون حلقه آستین را رسم کنید. پهنای ساسون حلقه آستین 5/1 سانتی‌متر است که در هر طرف خط وسط ساسون باید 75/0 سانتی‌متر علامت بگذارید. در صورت لزوم، انتهای ساسون را یک سانتی‌متر به طرف خارج حلقه آستین امتداد دهید و آن را اصلاح و رسم کنید.

برای رسم نقاط موازنه حلقه آستین جلو و پشت از نقطه 20 با گونیا خط عمود کوتاهی به طول 3/1 تا 5/1 سانتی‌متر به طرف چپ رسم کنید و نقطه 21 را روی حلقه آستین پشت تعیین کنید. نقطه 21 نقطه موازنه حلقه آستین پشت است. از نقطه 12 روی خط عمود یک‌چهارم گشادی کف حلقه آستین پشت را تعیین کنید. نقطه 21 نقطه موازنه حلقه آستین پشت است. از نقطه 12 روی خط عمود یک‌چهارم گشادی کف حلقه آستین جلو را رسم کنید. نقطه موازنه حلقه آستین جلو را تعیین کنید. نقاط موازنه حلقه آستین جلو و پشت را با چرت کوچکی مشخص کنید.

خط سرشانه جلو و پشت: از نقطه 26 نوک ساسون سرشانه که روی سینه قرار دارد خطی موازی با خط کف حلقه آستین به خط مرکزی جلوی گونیا رسم کنید. این خط را تا نوک ساسون بچینید. ساسون سرشانه را ببندید و آن را به خط مرکزی جلو منتقل کنید. خط سرشانه جلو را اصلاح و سپس آن را رسم کنید. از نقطه 30 و 7 ‏، یک سانتی‌متر به طرف پایین اندازه بگیرید و نقاط 30a و 27b را تعیین کنید.

2 نقطه a30 وb27 را با خطی موازی با خط سرشانه 27ـ30 به هم وصل کنید. خط a30 ـ b27 خط سرشانه جدید جلو است که یک سانتی‌متر از آن کم کرده‌اید ( یعنی از طول حلقه آستین جلو کم کرده‌اید).

از نقطه 19 و 16 یک سانتی‌متر به بالا را اندازه بگیرید و با گونیا از نقطه 19a خط موازی با سرشانه 16-19 رسم کنید. این خط جدید سرشانه پشت است که یک سانتی‌متر به آن اضافه کرده‌اید. طول حلقه آستین پشت را بلندتر کرده‌اید. به این ترتیب با کم کردن از خط سرشانه جلو و اضافه کردن به سرشانه پشت درز سرشانه درست روی خط سرشانه قرار می‌گیرد. خط سرشانه جدید جلو و پشت را از طرف خط گردن روی هم بگذارید. خط جدیدی که در شکل به صورت نقطه چین نشان داده شده است از نقطه a16 شروع شده است.

اندازه حلقه یقه جلو و پشت روی هم هیچ تغییری نکرده است، بلکه از جلو یک سانتی‌متر کم و به پشت افزوده می‌شود و این اندازه مساوی حلقه یقه الگوی پایه است. در حلقه آستین سرشانه پشت بلندتر از سرشانه جلو است و خط حلقه آستین باید اصلاح شود.

خط سرشانه جدید جلو و پشت از طرف خط حلقه آستین جلو و پشت روی هم بگذارید و حلقه آستین جلو و پشت را رسم کنید. سپس کنترل سرشانه‌‌ها و حلقه آستین‌‌ها را انجام دهید. خط مرکزی جلو و پشت و نقاط موازنه حلقه آستین جلو و پشت را علامت بگذارید و مشخص کنید. ساسون سرشانه پشت را که به طول 9 تا 10 سانتی‌متر رسم کرده‌اید، بچینید. ساسون حلقه آستین پشت را ببندید و آن را به ساسون سرشانه منتقل کنید. خط درز پهلو را در جلو و پشت اصلاح کنید و بعد آن را رسم کنید. اندازه نصف دور کمر و دور باسن را کنترل کنید. انتهای ساسون جلو و فاصله بین 2 خط موازی تا خط لبه دامن را از سمت پهلو محاسبه کنیدو سپس خط پهلو را رسم کنید. این فاصله از خط پهلو حذف می‌شود و می‌توانید طول ساسون را از کمر 14 تا 17 سانت تعیین کنید و قسمت پایین ساسون را که 2 خط موازی است روی هم بگذارید. اندازه باسن را روی خط باسن تعیین کنید و خط لبه دامن را نیز اندازه گرفته، اندازه‌ای را که بر اثر روی هم گذاردن 2 خط کم شده است از خط پهلو اضافه کنید. خط لبه دامن را از پهلوها و خط مرکزی جلو و پشت گونیا کنید. پس از کامل شدن الگو آن را روی مقوای مخصوص تهیه کنید.


[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 3:31 عصر ] [ ]
درباره وبلاگ



>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 35
>> مجموع بازدیدها: 289152
آرشیو مطالب
تبلیغات
روشهای ویژه ی چگونگی افزایش واقعی قد از 5 تا 10 سانتیمتر در 10 هفته
 8500 تومان
آیا می دانید دلیل جذابیت جهانی آقای شرلوک هولمز چیست؟
 7000  تومان
پر طرفدارترین نرم افزار چند ماه اخیر، تنها با خواندن متن آن را تایپ نمایید
 6000  تومان
امواج مغزی انسان در حالت خواب با حالت بیداری تفاوت می کند. وقتی انسان خواب است ا
 8000  تومان
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :