قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
 
لینک دوستان

    آموزش خیاطی به سبک مولر

کنترل خط سرشانه پشت


در قسمت‌های پیشین، قدم‌به‌قدم الگوی پیراهن را دنبال کردیم تا وقتی که کامل شد. حالا برای کنترل خط سرشانه پشت، به وسیله گونیا از نوک ساسون سرشانه پشت، خطی عمود بر خط مرکزی پشت رسم می‌کنیم. این خط را از طرف خط مرکزی پشت تا نوک ساسون بچینید. ساسون سرشانه پشت را ببندید و آن را به خط مرکزی پشت منتقل کنید. خط سرشانه پشت را رسم کنید.

کنترل خط کف حلقه

برای این کار، خط کف حلقه آستین جلو و پشت را ابتدا با کنار هم قرار دادن خط پهلو از نقطه موازنه جلو تا نقطه موازنه پشت کنترل و سپس آن را رسم کنید.

بعد از گذر از این مرحله، شما به یک الگوی آماده برای پیراهن نیاز دارید.

برای این کار، الگوی تهیه شده خود را کپی و به ترتیب زیر عمل کنید:

ساسون زیر سینه را از نقطه 26، 2 تا 3 سانت کوتاه کنید.

پهنای ساسون زیر سینه را روی خط کمر 3 سانتی‌متر و طول ساسون زیر سینه از خط کمر را 14 تا 17 سانتی‌متر تعیین و ساسون‌ها را رسم کنید. خط کمر را در خط پهلو یک تا 5‌/‌1 سانتی‌متر بالاتر رسم کنید.

از نقطه 6 روی خط کمر، یک‌سوم اندازه کارور پشت یک سانتی‌متر را به طرف چپ اندازه بگیرید و از نقطه به دست آمده 3 سانتی‌متر پهنای ساسون را تعیین کنید.

طول ساسون 14 تا 16 سانتی‌متر در بالا و پایین خط کمر است.

نصف اندازه دور کمر جلو و پشت را به اضافه 2 تا 4 سانت روی خط کمر اندازه بگیرید.

ساسون دوم را حذف کنید.

اندازه دور باسن جلو و پشت را به اضافه 2 تا 3 سانتی‌متر روی خط باسن اندازه بگیرید و به وسیله خط‌کش ویژه، خط پهلو را از کمر تا باسن بزرگ با انحنا رسم کنید. به وسیله گونیا از خط باسن خط مرکزی و پهلوی جلو و پشت را تا لبه پایین رسم کنید. اندازه دور کمر و دور باسن گشادتر شده است.

خط کمر (34ـ 35 و a35 ـ 36)‌ = نصف دور کمر +2 تا 4 سانتی‌متر

خط کمر (37ـ 38 و 38 a ـ 39)‌ = نصف دور باسن +2 تا 3 سانتی‌متر

یک ساسون به پهنای 3 سانتی‌متر از اندازه‌ای که کمر اضافه شده، کم می‌شود. در شکل، اندازه‌ای که باید در خط کمر کسر شود، با خط سیاه‌تر مشخص شده است. اندازه (7 ـ 39) به خط باسن در پهلو اضافه شده است. پس از تکمیل شدن الگو می‌توانید آن را روی مقوا کپی کنید و شابلون سایز دلخواه خود را داشته باشید.

از حلقه آستین جلو و پشت یک سانتی‌متر به طرف پایین بیایید و نیم سانت هم به خط پهلو اضافه کنید و خط حلقه آستین و پهلو را رسم کنید. حلقه آستین جلو و پشت را از نقطه موازنه تا سرشانه به 2 قسمت کنید.
به وسیله گونیا در نقطه وسط خط سرشانه و نقطه موازنه در جلو و پشت، خط عمود کوتاهی رسم کنید. خط مرکزی و خط راستای جلو و پشت را تعیین کنید.

روی الگوی پایه، سایز، اندازه دور سینه و کمر و باسن را بنویسید. این الگوی پایه مدل پیراهن ساده است. شما پس از این هر تغییری برای طراحی مدل‌های مورد نیاز خود روی کپی این الگو انجام می‌دهید.


[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 3:31 عصر ] [ ]
درباره وبلاگ



>> بازدید امروز: 65
>> بازدید دیروز: 66
>> مجموع بازدیدها: 289460
آرشیو مطالب
تبلیغات
روشهای ویژه ی چگونگی افزایش واقعی قد از 5 تا 10 سانتیمتر در 10 هفته
 8500 تومان
آیا می دانید دلیل جذابیت جهانی آقای شرلوک هولمز چیست؟
 7000  تومان
پر طرفدارترین نرم افزار چند ماه اخیر، تنها با خواندن متن آن را تایپ نمایید
 6000  تومان
امواج مغزی انسان در حالت خواب با حالت بیداری تفاوت می کند. وقتی انسان خواب است ا
 8000  تومان
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :