خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل | ||
خیاطی به شیوه مولر
در قسمتهای پیشین با رسم 2 خط عمودی و افقی و اندازه زدن خط سرشانه، کف حلقه آستین، خط کمر و خط باسن و لبه پایین پیراهن یک مرحله از کار را پیش رفتیم و در مرحله بعد با رسم خط کارور و کف حلقه جلو و پشت، خط مرکزی جلو و خط باسن و کمر و خط ساسون زیر سینه به نیمههای کار رسیدیم.
حالا از نقطه 1 به اندازه پشت یقه منهای نیم سانت به طرف چپ اندازه گرفته نقطه 15 را به دست میآوریم و از آنجا خط عمود کوتاهی به طول 2 سانت به سمت بالا رسم کرده نقطه 16 مینامیم و از نقطه 1 به 16 منحنی پشت یقه را رسم میکنیم.
تقاطع خطوط عمودی منتج از نقاط 1 و 10 نقطه17 نام میگیرد و از آنجا تا 5/1 سانت به طرف پایین رفته نقطه 18 مینامیم و خط سرشانه پشت را از نقطه 16 تا 18 رسم میکنیم. با امتداد خط سرشانه از نقطه 18 به اندازه 5/1 تا 2 سانت اندازه صحیح آن را به دست میآوریم.وقتی از نقطه 18 در امتداد خط سرشانه یک تا 5/1 سانت به طرف چپ علامت بگذاریم نقطه 19 را یافتهایم. برای سایزهای کوچک اندازه خط سرشانه را تا 1 سانت افزایش میدهیم. در سایزهای متوسط یک تا 5/1 و در سایزهای بزرگ 5/1 تا 2 سانت باید به امتداد خط سرشانه اضافه کرد. نقطه وسط خط 10 ـ 18 را به دست آورده با گونیا از این نقطه خطی را عمود بر خط مرکزی پشت رسم میکنیم و از نقطه وسط خط 10 ـ 18 یک سانتیمتر به طرف چپ اندازه میگیریم. از نقطه 10 به اندازه یک چهارم خط یادشده را به طرف بالا روی خط عمود اندازه بگیرید و نقطه به دست آمده را 20 بنامید.از این نقطه با گونیا عمود کوتاه 13 تا 15 میلیمتری به طرف چپ رسم کنید و آن را 21 بنامید.شما نقطه موازنه حلقه آستین پشت را پیدا کردهاید. حالا از نقطه 12 یک چهارم خط 10 ـ 18 که قبلا اندازه گرفتهاید یا به اندازه فاصله 10 ـ 20 روی خط عمود به طرف بالا علامت بزنید و آن را نقطه 22 بنامید. دو نقطه 21 ـ 22 را با خط چین به هم وصل کنید. از نقطه 12 اندازه خط 10 ـ 18 را منهای 2 سانت کرده روی خط عمود به طرف بالا اندازه بگیرید و آن را نقطه 23 بنامید. محل تقاطع خط کمر و خط وسط سینه را نیز 24 بنامید. از نقطه 24 اندازه بلندی بالاتنه جلو را بدون اندازه پشت یقه (مثلا 4/45 سانتیمتر) با توجه به اندازهای که دارید روی خط مرکز سینه به طرف بالا اندازه بگیرید و آن را نقطه 25 بنامید. از آنجا اندازه بلندی مرکز سینه یا نوکسینه را روی خط مرکز سینه بهطرف پایین اندازه بگیرید و آن را نقطه 26 بنامید. با علامت گذاشتن این نقطه به نام z نقطه نوک سینه که برای گرفتن پنس به آن نیاز دارید مشخص میشود. از نقطه 23 و 25 مطابق شکل قوس کمانی بزنید. به این ترتیب که سر متر را روی نقطه 23 قرار دهید و اندازه آن را تا نقطه 12 تعیین کنید و با انگشت متر را در نقطه 12 ثابت نگه دارید و سر متر را در نقطه 23 به طرف چپ حرکت دهید و با نوک مداد که در سوراخ بالای متر قرار دادهاید باید قوس کمانی در نقطه 23 ترسیم کنید. همین کار را در نقطه 25 تکرار کنید و 26 را مرکز قرار داده به اندازه 25 ـ 26 یک قوس کمانی در نقطه 25 ترسیم کنید. به وسیله متر از نقطه 23 روی قوس کمانی که ترسیم کرده این یک دهم نصف دور سینه را اندازه گرفته آن را 27 بنامید. سرشانه پشت را اندازه بگیرید و یک سانت از آن کم کرده به وسیله متر اندازه حاصله را از نقطه 27 روی قوس ترسیم شده تعیین کنید و آن را نقطه 28 بنامید. خط سرشانه از اتصال 27 ـ 28 به دست میآید. برای به دست آوردن نقطه 27 روی قوس کمانی سر متر را در نقطه 23 قرار میدهید و یک دهم دور سینه را منهای نیم سانت کرده آن را تا روی خط قوس اندازه بگیرید و نقطه به دست آمده را 27 نامیده برای تعیین نقطه 28 سر متر را در نقطه27 قرار دهید. حالا اندازه سرشانه را با متر روی خط قوس کمانی اندازه بگیرید و آن را 28 بنامید و 27 را با خط مستقیمی به نقطه 28 متصل کنید. اندازه سرشانه جلو از پشت یک سانت کوتاهتر است و این یک سانت با یک پنس در سرشانه پشت جبران میشود. اغلب این پنس را منتقل میکنند. منبع راسخون [ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 3:34 عصر ] [ ]
|
|
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |