قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
 
لینک دوستان

تکه دوزی‌ کنید

 
اتصال هر پارچه به پارچه مشابه یا متفاوت را تکه دوزی می‌گویند. به این شیوه اپلکه دوزی نیز می‌گویند. تکه‌دوزی را به روش‌های متفاوت انجام می‌دهند اما باید از بین تمامی روش‌ها یکی را انتخاب کرد که در صرفه‌جویی زمان و نیز کیس خوردن کمتر نتیجه بهتری داشته باشد. بهترین پارچه‌ها برای این منظور فوم، جیر، پولیش، تترون، ماهوت، دیسکو و استات است.

لوازمی که برای اینکار نیاز دارید کاربن، خودکار، مداد، تکه پارچه‌های رنگی، ارگانزا، لایی چسب و زانفیکس و چسب مایع، سوزن ته گرد و سوزن و نخ کوک و پودر چسب پارچه است.

 اگر با پارچه‌های فوم و جیر کار می‌کنید نیاز به لایی چسب ندارید و می‌توانید طرح را به پشت پارچه با کاربن منتقل کنید و اطراف طرح را چیده روی زمینه بگذارید. ابتدا یک ردیف زیگزاگ نیم باز با درجه کم عرض زده دور پارچه را تمیز کاری کنید و سپس با زیگزاگ کمی پهن‌تر به صورت فشرده طرح را کامل کنید.

برای دوخت سریع پارچه‌های پولیش و ماهوت بهتر است طرح را روی لایی چسب یا زانفیکس کشیده آن را بر پارچه با سنجاق ته گرد ثابت کنید. اگر با زانفیکس این کار را کرده‌اید یک اتو زدن از پشت کار می‌تواند تکه را به پارچه اصلی شما بچسباند. سپس یک ردیف دور دوزی باز انجام داده تمیز کاری و بعد دور دوزی فشرده انجام دهید.

اگر با استات، دیسکو یا تترون تکه‌دوزی می‌کنید باید حوصله بیشتری به خرج دهید. طرح را روی لایی چسب کشیده تکه‌های رنگی پارچه‌های خود را روی‌ طرح انتقال داده منظم کنید و با اتو ثابت کنید. بقیه مراحل مثل قبل تکرار می‌شود.

شما می‌توانید طرح خود را روی ارگانزا منتقل کنید و با چسباندن لایی چسب به تکه‌های رنگی آنها را روی ارگانزا منظم کنید. آنگاه اطراف کار را بخیه ظریف زده، ارگانزا را روی پارچه زمینه قرار دهید و مراحل قبلی دوخت را تکرار کنید.برای تکه دوزی تابلو از اندکی چسب پارچه نیز می‌توانید کمک بگیرید.

منبع راسخون


[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 3:37 عصر ] [ ]
درباره وبلاگ



>> بازدید امروز: 35
>> بازدید دیروز: 178
>> مجموع بازدیدها: 289364
آرشیو مطالب
تبلیغات
روشهای ویژه ی چگونگی افزایش واقعی قد از 5 تا 10 سانتیمتر در 10 هفته
 8500 تومان
آیا می دانید دلیل جذابیت جهانی آقای شرلوک هولمز چیست؟
 7000  تومان
پر طرفدارترین نرم افزار چند ماه اخیر، تنها با خواندن متن آن را تایپ نمایید
 6000  تومان
امواج مغزی انسان در حالت خواب با حالت بیداری تفاوت می کند. وقتی انسان خواب است ا
 8000  تومان
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :