قالب وبلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
 
لینک دوستان

چگونه گلها را خشک کنیم

در این جلسه دو روش خشک کردن گلها بوسیله پرس کردن و استفاده از مواد شیمیایی (مانند سیلیکا ژل یا اسید بوریک) را توضیح میدهیم.

چگونه گلها را خشک کنیم

روش پرس کردن گلها

دستگاه پرس از دو صفحه نئوپان که دارای سوراخهایی در 4 طرف بوده تشکیل شده است که بوسیله پیچ و مهره روی هم بسته میشوند. در روش پرس کردن ابتدا گلها را در لای روزنامه قرار میدهیم. سپس آن‌ها را بین دو صفحه دستگاه پرس میگذاریم و با پیچ محکم کرده تا گلها کاملاً تحت فشار باشند و خشک شوند. گل‌ها را طوری بین روزنامه قرار دهید که فرم آن بهم نخورد و قسمت روی گل به طرف پایین باشد.

گل های جعفری و داودی را بهتر است با روش پرس کردن خشک نکنند بلکه آن‌ها را در روی جعبه در هوای آزاد طوری که سر آن‌ها بالا باشد خشک کنند.
گلهایی از قبیل ژربرا، بنفشه، داودی مینیاتوری، مارگیرت، و هم‌چنین گلها و برگهایی که ارتفاع و عمق کمتری دارند، را می‌توان با روش پرس کردن، خشک کرد.
در موقع چیدن گل، وسط آن را با دست فشار دهید تا برای پرس شدن آماده شود. اگر دستگاه پرس در دسترس نباشد میتوان از تعدادی کتاب سنگین برای این کار استفاده کرد.
بسیاری از گیاهان را میتوان با مواد شیمیایی جاذب‌الرطوبه خشک کرد. مخصوصاً گیاهان حساس مانند ارکیده و لیلیوم در مواد شیمیایی بهتر خشک میشوند.
موادی را که برای خشک کردن گلها بکار میبرند عبارت است از سیلیکا ژل، بُراز، نمک، اسید بوریک، زاج، آرد ذرت و شن. سبکترین و مناسبترین ماده شیمیایی براز است که برای کارهای هنری و خشک کردن گلها مورد استفاده قرار میگیرد که در داروخانه‌ها موجود است. البته سیلیکا ژل را هم می‌توان از داروخانه خریداری کرد.
برای خشک کردن گل توسط براز، ابتدا مقداری از ماده را داخل ظرفی میریزیم و گل را به آرامی در روی آن قرار میدهیم. سپس مقداری براز را روی گل میپاشیم و هر از چند گاهی ظرف را تکان میدهیم تا براز کاملاً روی تمام گلبرگها را بپوشاند.
اگر براز حالت چسبندگی داشت کمی آرد ذرت را با آن مخلوط میکنیم تا از چسبندگی مواد به گل جلوگیری شود.


[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 3:47 عصر ] [ ]
درباره وبلاگ



>> بازدید امروز: 51
>> بازدید دیروز: 106
>> مجموع بازدیدها: 290230
آرشیو مطالب
تبلیغات
روشهای ویژه ی چگونگی افزایش واقعی قد از 5 تا 10 سانتیمتر در 10 هفته
 8500 تومان
آیا می دانید دلیل جذابیت جهانی آقای شرلوک هولمز چیست؟
 7000  تومان
پر طرفدارترین نرم افزار چند ماه اخیر، تنها با خواندن متن آن را تایپ نمایید
 6000  تومان
امواج مغزی انسان در حالت خواب با حالت بیداری تفاوت می کند. وقتی انسان خواب است ا
 8000  تومان
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :